Get your own Digital Clock

Monday, December 27, 2010

jom jogging


assalamualaikum.

hai sume...entry kali nk ajak korg sume berjogging. jom3...jogging sangat best. baru dpt pngalaman. semua org yg mengenali diri tahu bahwa ak bkn seorg yang xsuka brjogging. bagi aku jogging 2 meletihkan dan memenatkan. aku lebih mnt kpd bermain badminton . walhal ianya adalah dlm kategori yg sm iaitu bersukan. |

|bermula sem ni. niat aku tlh berubah after masuk kls *pengurusan kesihatan dan persekitaran manusia*. kata2 dr lect buatkan aku punyai smngt u jogging. bukan u dptkn markah lebih or pape tp u kesihatan aku. jalan pun sdh memadai u mengeluarkan peluh. | hari ni ak mula berjogging di pdg UKM. wah baru ku tahu, rupa ramai yg brjogging di situ. nampak sngt xprnah jejakkn kaki kt pdg UKM. mggu orentasi pun xpg. | huhh!! happy leh jog ramai2 pas2 ngan suasana ptg yg nyaman beserta angin sepoi2 bhs..syok!!



************************##***********************


manfaat berjogging n bersenam :
  • dapat menguatkan tulang,otot dan sendi
  • minda akan lebih relek
  • menggurangkan stress
  • badan akan lebih bertenaga dan cergas
jogging la u sihatkn | agak2 bz sngt smpai xsmpat nk jogging. pg kuliah jln lah kaki kalo fakulti 2 dkt je ngan kolej kediaman. xyah la nk tmpang pak cik bas. kesian pak cik. ulang-alik ambil korg. kasi dia rehat ckit..hik3.
[ ak jln kaki ke pg kuliah?? kolej aku jauh okey....T_T alasan semata2 ]

3 comments:

Siti Khadijah. said...

hah...tau pn kolej jauh..smpt ag nk suh jln kaki yeee...hehehhehe...try tgk...heheheh...ija pn ade azam nk jog gak...heheheh

entah said...

tunggu pe g wei...jom r g stadium...asal aku ajak semua wat muka seposen...pemalas!hahaha

atIEn said...

ishh..eja sorg je..not me k..aku ad sbb tertntu..kalo bley ari2 nk turun pdg..kih3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Daisypath Friendship tickers